Aktuell info

Här kommer information som rör anläggningen

Anläggningsinfo

Drivingrange och Golfbanans status hittar du överst på första sidan.

Greenfee betalas innan spel antingen via Swish eller kontant när klubbstugan är stängd, När klubbstugan är öppen går det även att betala med kort. I varje boll ska minst en person med officiellt hcp spela, denne har de fulla ansvaret att samtliga följer golfens regler och golfvett.

Glöm inte och laga alla nedslagsmärken ni ser

Varmt välkomna

_____________________________________________________________

Vagnförbud!

Här kommer lite bakgrund till varför vi inför vagnförbud på Vallgårdens GK redan nu, förutom det uppenbara banslitaget som uppstår av dem på utsatta delar av vår bana.

Det finns tre problem som vagnar och gångtrafik utgör under hösten och vintern:

• Kompaktering.
  • Spridning av svampsporer.
  • Gräsplantan (tillväxtpunkten) dör vid upprepad nötning, t ex vid spel, när låg tillväxt råder.

Den kanske största faran för gräset just nu, är nötande av ett gräs som inte har någon tillväxt. Alla typer av skador som kompaktering, spridning av svampsporer samt nötning skapas av våra skor och vagnar.

Skillnaden på tilltryckt yta mellan en golfare som spelar med bärbag kontra med vagn är stor.

• Golfaren som spelar med vagn trycker till en yta av ca 0,31 m2 och på 3 km blir det ca 930 m2.
  • Golfare som bär sin bag trycker till en yta av ca 0,07 m2 och på 3 km blir det ca 210 m2.
  • Slutsats, spel med vagn på en runda av 3 km trycker till ca 720 m2 större yta än golfaren som bär.

Slår du ihop detta med de tidigare nämnda problemen så hoppas vi att alla förstår skillnaden och varför vi inför ett vagnförbud under känsliga perioder under året.

/Banchef.

_____________________________________________________________

Under nedanstående tider genomför anläggningens tränare Gruppträning på samtliga platser under tak.

God Jul & Gott Nytt År!

Januari

V 3
Tis 16-jan 10.00-14.00
Ons 17-jan 14.00-15.00
Sön 21-jan 10.00-12.00

V 5
Tis 30-jan 10.00-14.00
Ons 31-jan 14.00-15.00
Sön 04-feb 10.00-12.00

Utöver dessa tider har anläggningens tränare alltid företräde till platserna under tak.

Jenny, Jesper & Anders

Klubbstugans  öppettider

Måndag – Söndag

Sporadiskt öppet

Kontakt

Önskar ni komma i kontakt med kansliet gör ni de på kansli@vallgardensgk.se. För frågor rörande banan och drivingrangen samt köp av rangekort kontaktar ni Kim på 0736-401060.