Burlövsgolfen med ProvaPåGolf

I ett samarbete mellan Burlövs kommun och Vallgårdens GK, genomfördes på lördagen den 10 september Burlövsgolfen med ProvPåGolf.

Spel på banan för de som ”kan” golf och genom gång av golfens grunder på driving rangen för de som ”inte kan” golf.

Burlövsgolfen var en förlängning av Burlövsfesten den 3 september.

Ett trettio-tal personer kom för att ”ProvaPåGolf” på banan och på driving rangen. Dessa fick hjälp av golfmentorer på banan och och vår golf-pro på driving rangen.

ICA Maxi på Burlövs Center bjöd deltagarna på korv med bröd, som våra funktionärer grillade till lagom nivå.

En trevlig dag i ett härligt väder som uppskattades av alla.

Dela inlägget

Burlövsgolfen med ProvaPåGolf

2022 års Klubbmästerskap

Klubbmästerskapet spelas utan hcp över 27 hål med kvalgräns efter 18 hål.